3/22/2013

La marca Valencia CF passa per una època dolenta i a la baixa

Valencia Plaza publica avui un interessant article de Eugenio Viñas. L'article està construït des d'una conversa del periodista amb el professor Àlex Rubio (UPV), un especialista en Comunicación Empresarial. 

El tàndem Viñas-Rubio analitza la mala salut de la marca VCF en el mercado actual i els motius que estan perjudicant-la. Paga la pena llegir l'article. Afegim un paràgraf significatiu. 

 "LA DEVALUACIÓ DE LA MARCA VCF EN EL SEU ENTORN MÉS PROPER. Segons Rubio el València CF actualment lliga els valors de marca a la seua història i als jugadors il·lustres que han passat per la seua plantilla. "Altres equips amb menys història, com el Llevant UD, estan aconseguint enganxar a un públic porporcionalmente major sense haver guanyat cap títol", alguna cosa que Rubio creu que hauria de fer reaccionar al València CF. Dins de totes les recomanacions que el professor Rubio fa en la seua última conferència, hi ha alguns aspectes que el València CF pot abordar per a millorar la salut de la seua marca en el curt termini: la simplicitat dels seus missatges, l'empatia amb els seus clients, la conversió de clients en prosumers, la coherència online i offline o el employee engagement. La conclusió és que la marca València CF està devaluada. La seua actual situació d'inestabilitat influeix a futurs inversors o fins i tot compradors del club. No obstant això, el més inquietant per a l'empresa és com influeix la devaluació de la seua marca entre els seus aficionats. El València CF ha perdut 11.000 abonats en els últims tres anys. Alguna cosa que el club atribueix públicament a motius de conjuntura econòmica".

No, no tot és culpa de la crisi. Cal llegir l'article per a confirmar-ho.

2 comentaris :

Unknown ha dit...

Aunque la pérdida de abonados haya sido de 11.000 a ello habría que sumar la lista de espera de 20.000 que en su día existió (y que pagó por un dº de reserva de asiento para el Nou Mestalla) Por tanto, existía una demanda real de 45.000 + 20.000 = 65.000 Así que podemos llegar a la conclusión de que el VCF ha perdido entorno al 50% de la demanda.

F. A. ha dit...

No sabem si, efectivament, les xifres que aporta són axactes, però és evident que a la pèrdua quantificada per la davallada efectiva s'ha de sumar una part almenys d'aquells que van pagar per noves localitats al Nou Mestalla. Nosaltres, sense anar més lluny, estem en esta situació i ningú ens ha preguntat si voliem que ens tornaren els diners. Com que continuem interessats, no hem fet cap gestió per a recuperar-los.